Jsou odtrženi. Od „normální společnosti“, od nutného selhávání v každodenním souboji se „světem tam venku“. Uzavřeni do sebe, (ne)dobrovolně uvězněni ve svých bytech a pokojích, z nichž nevychází měsíce, roky, někdy i celá desetiletí. Jsou jich statisíce. V Japonsku, Brazílii, Skandinávii, v Čechách a v jiných částech světa. Generace v krizi? Nemoc současné společnosti? Hikikomori.

Anotace

Členové Farmy v jeskyni se setkávali a inspirovali mladými lidmi z Tokia, Česka a Skandinávie, kteří žijí uprostřed města v izolaci svého pokoje. Jedná se zpravidla o hypersenzitivni jedince, kteří se nedokážou vrátit do zaměstnání nebo do školy, přestože chtějí. Nejsou schopni žít ve společnosti a „obstát“ v systému. Tento jev, označovaný jako hikikomori (z japonštiny „odtrhnuvší se“), byl poprvé rozpoznán v Japonsku, ale objevuje se čím dál víc v různých zemích celého světa a dosud ho odborníci nedokážou úplně vysvětlit. Někdy se o něm hovoří jako o ‚nemoci současné společnosti‘. Scénická kompozice Odtržení vyrůstá ze zkoumání tohoto fenoménu. Pohybuje se na hranici mezi instalací, dokumentárním a fyzickým divadlem. Kombinuje akci, video a text s živou hudbou. Inscenace je součásti projektu Noc ve městě, jehož cílem je zkoumání nepohodlných témat současnosti, což je aktuální linie tvorby souboru Farma v jeskyni.

 

Účinkují: Minh Hieu Nguyen, Hana Varadzinová, Eliška Vavříková, Anna Gromanová, Monika Částková, Helena Ratajová, Petr Uvira

Délka: 55 min

 

Jsme součástí Evropského hlavního města kultury 2015

 

Podpora:

Hlavní město Praha, Norden – Nordic Culture Point, Plzeňský kraj,  Magistrát města Plzně, Evropské hlavní město kultury Plzeň 2015, Eu – Japan Fest Japan Committee, Caravan Next. Feed the Future. Art Moving Cities EU project, Státní fond pro kulturu, Ministerstvo kultury ČR, EEA (Iniciativa „Rozšíření projektu Skvělý nový svět o disciplinu pohybového antropologického divadla“ byla podpořena grantem z Islandu, Lichtenštejnska a Norska.)

 

Farma v jeskyni je podporována grantem Hlavního města Prahy ve výši
2 200 000 KČ v roce 2015.

Premiéra

Premiéra (verze DEPO) 16. a 17. prosince 2015, DEPO, Plzeň 
Předpremiéra (verze DOX) 21. prosince 2015, DOX, Praha
Premiéra 23., 24. a 25. ledna 2016, DOX, Praha

Tvůrčí tým

Výzkum Viliam Dočolomanský, Šimon Peták, Minh Hieu Nguyen, Eva Hamouzová, Jun Muramatsu, Jun-Wan Kim

Koncept Lucia Škandíková, Viliam Dočolomanský

Režie, choreografie Viliam Dočolomanský

Asistent režie Šimon Peták

pohybová spolupráce Agnija Šejko, Monika Částková

Hudba Viliam Dočolomanský, Jan Burian, Petr Uvira

Scéna a kostýmy Lucia Škandíková

Video Erik Bartoš

Světelný design Pavel Kotlík

Zvukový design Eva Hamouzová

Dramaturgická spolupráce Karel František Tománek, Sodja Lotker

Produkce Jan Valter, Dana Račková

Technická produkce Zdena Rudolfová

Asistenti produkce Šimon Peták, Karolina Zajdel, Veronika Dúbravová, Zdena Rudolfová

Výroba scény DOX Centrum současného umění

koprodukce Evropské hlavní město kultury Plzeň 2015, DOX Centrum současného umění

Poděkování Jana Pilátová

Pro promotéry

Farma v jeskyni pro svá představení standartně požaduje prostor s dobrou akustikou a podmínkou absolutního ticha během produkce. Obvykle se jedná o blackbox nebo site specific s minimálními rozměry hracího prostoru 10 x 10 metrů a s výškou 6 metrů.
Nejpozdeji půl roku před samotným představením se na místě uskuteční technická přípravná návštěva 2 - 4 členného štábu Farmy v jeskyni.

Maximální počet diváků se při jednotlivých inscenacích mění, zpravidla však nebývá vyšší než 450.
Počet performerů se podle představení pohybuje mezi 5 a 13, technicko - produkčního štábu mezi 4 - 6.
Minimální počet představení uváděných na jednom místě je 2. Soubor může odehrát i 2 představení v 1 den, nejzazší čas začátku představení je 21.00 lokálního času.

Délka přípravy a adaptace záleží na jednotlivém představení a místních podmínkách, minimálně 1 - 2 dny před dnem produkce.

Finanční požadavky jsou k dispozici na vyžádání: info@infarma.info nebo barbara.tumova@seznam.cz.

Organizátor hradí honorář, náklady na dopravu scény, osobní dopravu, dopravu v místě konání, ubytování, diety, náklady spojené s přípravnou technickou návštěvou. Organizátor hradí náklady na pronájem techniky v případě nedostatečného vybavení v daném prostoru.